torsdag 23 augusti 2012

Mamma bootcamp

Mamma bootcamp är nystartat här i Linköping och denna vecka har bjudit på de allra första passen. Fram tills denna vecka har det endast erbjudits prova på-pass.

Så här skriver tränaren på Mamma bootcamp-bloggen: "Då har även jag kört mitt första "riktiga" Bootcamp pass med tre hurtiga mammor i Linköping. Gick kanon, tills himlen öppnade sig!
Men vi kämpade på in i det sista , ända tills regnet nådde dom små i barnvagnarna.

Passet för dagen innehöll : Rask promenad, cirkel med Diagonal Bergsklättare, Knäböj och Mamma Burpee. Ytterligare en "statisk cirkel" som bestod av plankan och jägarvila som vi varvade...och oj, va 20 sekunder kan kännas långa! Rask promenad igen innan det vart dags för min plankstation , som ingen gillar så mycket direkt ;)

Rask promenad tillbaka för att avrunda dagens pass och inse att regnet faktiskt hade besegrat oss.. men mammorna kämpade på SÅ BRA trots regn och på fredag hoppas jag vädergudarna är med mig för då kör vi igen!"

Vi satte på regnskydden på våra vagnar och körde på trots regnet. När vi trodde att det inte kunde bli värre ökade intensiteten på regnet, och så hann det öka ytterligare 3 (!) ggr! Till slut fick vi ge oss. Då var jag dyngsur på både överkropp, underkropp och fötter.

Jag stod under tak en stund innan jag till slut tog sats och tog mig till parkeringen för att packa in Olivia, packning och vagn i SPÖregnet. Som tur var hade jag en torr handduk som jag åtminstone kunde sitta på i bilen.

Väl hemma var det bara att dra av alla kläder, in med dem i tvättmaskinen, packa upp allt, duscha, ta på mjukiskläder och mysa ner oss i soffan.

Olga Rönnberg som är grundare och startade Mamma bootcamp i Sthlm för ett par år sedan är GRYM!

2 kommentarer:

  1. Imponerande tycker jag! Jag hejar på dig!

    SvaraRadera
  2. Men vad kul att du var med där! Jag läste om det på Olgas blogg men såg inte dig där bland bilderna annars hade jag ju hojtat! :)

    SvaraRadera