tisdag 4 december 2012

Måndag

Igår började vi dagen lugnt här hemma jag och Olivia.
Efter lunch åkte vi inåt mot stan för ett väldigt tråkigt ärende, lämna in bilen för byte av vindruta. Men killarna på Carglass var riktigt trevliga och självrisken hamnade på ett par hundra mindre än vad de först trott så det kändes rätt ok ändå. Surt bara att behöva spendera sådana summor på något som skulle kunna inträffa imorgon igen om man har otur. Precis innan jul dessutom.

Under tiden som bilen var inlämnad promenerade jag och Olivia till hennes gammelfarmor. Gissa om hon blev glad över vårt spontanbesök!
På väg därifrån måste jag ha tappat min handsfree-snäcka, DET var inte lika kul. Jag använder den varje dag så när jag upptäckte det blev jag jättebesviken. :-( Jag vet att jag stängde av den när jag kom fram och när jag hunnit gå några hundra meter därifrån skulle jag ta upp den igen men hittade den inte. Jag letade lite snabbt igenom jackan och skötväskan men tänkte "jaja, får leta mer noga när jag kommer hem". Men jag kan verkligen inte hitta den! Jag minns inte var jag la den efter jag stängt av den, Olivias gammelfarmor kan inte hitta den hemma hos sig och en vän som bor granne med henne kollade i och utanför trapphuset men kunde inte heller hitta den. Riktigt besviken...

På kvällen efter Olivia lagt sig satte jag mig ner för att göra i ordning och slå in de sista julklapparna. Det tog en bra stund men nu är det i alla fall gjort! Känns skönt att inte behöva tänka på det mer.

Ni som lever med en partner, bestämmer och köper ni familjens julklappar tillsammans, är det den ena av er som gör det eller delar ni upp det?
Här är det jag som kommer på idéerna, köper och slår in. I god tid! R är en "sista dagarna innan jul-person" och bara tanken på det gör mig nervös. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar