fredag 18 februari 2011

Ofrivilligt blogguppehåll

Sist jag skrev på bloggen hade R precis blivit sjuk.
Tjena! Hann väl bara släcka lampan i lördags så började jag må illa. Men jag sköt undan det och sa till mig själv "lägg av, inbilla dig inte att du är sjuk bara för att R är det".
Men jag hann nog bara somna så vaknade jag och spydde. En gång, tre gånger, sex gånger, tio gånger. Sista gången var vid lunch på söndagen. KUL!

Jag var sängliggandes hela söndag och hela måndag. Måndag förflyttade jag mig till soffan som mest. Tisdag mådde jag bättre men hade ingen vidare energi eller aptit och blev yr så fort jag ställde mig upp.

Men nu har jag jobbat ons-fre och mår som vanligt bara att jag inte är så stor i maten.

Den mest frekventa frågan jag ställde mig själv när jag mådde illa var, hur fan gör man om man har en liten bebis hemma? Man vill ju bara soooova, sooova, soooova. Och spy i fred.

2 kommentarer:

  1. Haha gumman tänk dig att må så i 17v
    Samt ha en 2 1/2 åring :)

    Kram Ferial

    SvaraRadera
  2. Man kallar in sitt nätver som man förhoppningsvis har. Föräldrar, syskon och vänner. Flyttar babyn från smitthärden tills den läkt ut. Och barnvakterna för det trevligt under tiden.

    SvaraRadera