lördag 23 juli 2011

Trevlig fredagskväll

Igår efter Robert jobbat klart (jag var ledig igår) åkte vi först till Blomstertorget och beställde min brudbukett. Sen mötte vi upp David och Manda, och efter maten även Johan för att först käka på nyöppnade Horse & Hound och sedan se Transformers 3 på bio.

Jag tyckte maten var jättebra, men de andra tre som beställde samma var riktigt missnöjda. Köttet var för stekt än vad de beställde, potatisgratängen var inte färdig och såsen smakade bränt.
Men servitörerna skötte det jättebra och erbjöd dem ny mat. Kocken verkade ju inte ha alla hemma däremot. Tydligen var inte köttet alls för stekt, det var inget fel på gratängen och såsen skulle smaka så. Servitören höll dock med oss verkade det som, även om han hamnar i en taskig sits då han håller med oss men måste framföra vad kocken sagt vilket representerar hela restaurangen.
De fick i alla fall ny mat vilken de var jättenöjda med och vad gäller servicen så fanns det ingenting att klaga på. Vi lär gå dit igen. :-) Såsen smakade helt annorlunda andra omgången så den skulle nog inte alls smaka bränt. Jag fick prova skillnaden jag med.

Bion var TOPPEN! Den var i 3D, vilket var coolt. Har aldrig sett en sådan film innan men jag var nöjd. Rosie gjorde ett riktigt bra jobb i sin första film. Men hon kanske fick lite hjälp av sambon Jason Statham? ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar