söndag 30 juni 2013

Mkt jobb, lite sömn

Under veckan som varit har jag fått uppleva på riktigt hur det är att jobba när man har barn. Jag har fått väcka Olivia nästan varje morgon och jag avskyr det! Jag känner mig så elak som tvingar upp henne när hon ligger där så sött och snosar. Men hon vaknar ju nästan alltid med världens bästa humör så henne går det säkert ingen nöd på. Mest jobbigt för mig. 


Medan jag jobbat har Olivia varit med mormor och morfar Ove. De har haft det superbra och jag tror att O riktigt njuter av all uppmärksamhet.

Den här bilden fick jag skickad till mig en av dagarna. O sov så sött i vagnen som mormor köpt till henne för att använda hos dem och hade sovit riktigt länge också. Min fina underbara lilla bebis!

1 kommentar:

  1. Även mormor och morfar sover gott om nätterna. Medan andra vaknar med tuppen vaknar vi strax innan Olivia kommer. Roligt och annorlunda mot när ni barn var små. Det är mycket lättare och trevligare att vara två vuxna och ta hand om barn. Med barnbarn har jag ju inte hela ansvaret heller. Roligt!
    Jag hoppas att det bådar gott för vår relation i framtiden.
    Mormor.

    SvaraRadera