torsdag 14 augusti 2014

Snart flyttar vi!

Status på våra liv?
Vi får huset lagom till nästa helg och börjar projektet med att flytta direkt. Den här veckan är vår sista semestervecka och den går ut på att packa klart. Vi vill helst slippa packa på kvällarna efter jobbet kommande vecka. Det enda som ska vara kvar att packa ska vara Olivias rum. Det packar jag ner det sista jag gör innan första flyttlasset körs iväg, och det kommer vara det första jag packar upp.

Vi har också tagit ett annat stort beslut, att Olivia ska få börja på en ny förskola. Vi är så vansinnigt nöjda med förskolan vi har idag så detta beslut var inte enkelt att fatta. Hon kommer i alla fall få börja på en förskola som ligger ett stenkast (bokstavligen) från vårt hus men utan att vi kan se varandra. Vi fick erbjudandet från kommunen i fredags och de ville ha besked senast idag så det var snabba puckar. Vi var dör och hälsade på i tisdags och igår var vi och hämtade en begagnad Brio Happy som vårt hjärta ska få ha som dagisvagn. Det var den stora skillnaden mellan de två förskolorna, på den ena sover de ute och på den andra inne. 

Mellan all packning försöker vi njuta av att faktiskt ha semester. I fredags medan R var tvungen att jobba var ex. jag och O på stan med hennes mormor och morfar, mycket uppskattat! Idag har vi gjort ärenden på stan medan O fick vara en sväng med mormor på hennes jobb, och efteråt åkte vi till Rs jobb för att fixa till nya vagnen. Vi plockade bort all klädsel, han rengjorde chassit och pumpade däcken, och ikväll har jag tvättat all klädsel. Suffletten gick inte att ta bort helt så den fick jag handtvätta.

Tänk att vår lilla skrutt som bara vill vara "naaaten!" hela tiden ska bli storasyster snart. Vår lilla söta plutt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar