tisdag 14 juli 2015

BBG av Kayla Itsines

Jag har under en längre period följt en tjej som heter Kayla ItsinesInstagram och tyckt att hon varit så himla inspirerande. Hon själv är vältränad och före- och efterbilderna hon lägger upp på sina kunder är fantastiska. Via sin hemsida säljer hon både ett matschema och ett träningsschema och igår körde jag mitt första träningspass. Det verkar vara ett riktigt bra koncept men det gäller att man är motiverad för det är riktigt tufft! Svetten lackade och jag lyckades endast genomföra halva, SÅ jobbigt var det! Träningsvärken idag är trots det inte nådig. Att ta sig UPP för trappen är jobbigt men att ta sig NER för trappen är fruktansvärt. Jag älskar't! Men jag undrar hur det kommer kännas imorgon. Det sägs ju att träningsvärken alltid är värst efter två dagar och för mig brukar det stämma.

Kayla Itsines själv:

Konceptet går ut på att man kör ett 12-veckorsschema. Du kombinerar hemmaträning med powerwalks och HIIT. Ett hemmapass tar 28min. Det är svårt att prioritera bort. Efter första träningsschemat finns en fortsättning på ytterligare 12 veckor. Igår var det ben på schemat och idag var det en powerwalk. Nu ska jag ge mig fan på att genomföra detta. Jag har Kaylas kostschema också men jag tänker inte följa det, utan jag fortsätter med Viktväktarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar