torsdag 13 december 2012

En dag i Kiiise!

Igår började vi dagen med att ta emot ett gäng militärer som var här för att hämta/köpa vår badtunna. Medan de skottade fram den, skottade jag av uppfarten. När det var klart packade jag och Olivia in oss i bilen och begav oss mot Kisa. Jag skulle ha lämnat in ett USB-minne för framkallning på Pelles foto men det var inte öppet. I stället gick vi förbi Frideborgs. Jag hade tänkt kolla efter en ram, men jag hittade ingen som passade. Jag hittade däremot ett gäng julklappar, bl.a. Olivias första.

Därefter åkte vi förbi R och åt lunch med honom och svärfar. Under lunchen nämnde jag att jag även skulle förbi Skon vid bron och prova ett par skor som jag lagt undan över telefon, och det slutade med att jag fick ett bidrag till dem av svärfar som julklapp. Det var riktigt snällt! Så det blev alltså dessa till slut:


I Kisa håller de just nu på med en tävling de kallar "Kisa Ruschen". För varje 100-lapp man handlar för får man en lott. De flesta butiker är med, och högsta vinsten är presentkort på 40,000kr som man kan handla fritt för hos alla de olika deltagande butikerna. Med mina köp blev det en hel del lotter och tänk att kunna handla ex. mat för så mycket pengar!

Även Olivia fick ett par "skor". Hon blir väldigt kall om händer och fötter nu när hon krälar så mycket på golvet och när jag köpte mina otroligt varma skor (100% ull) så ramlade jag över dessa som även dem är av 100% ull. Hon är så söt i dem, men det var svårt att få på dem först då hon krullade tårna. :-)

Och att fota dem var inte heller lätt. :-)

1 kommentar: