torsdag 14 november 2013

Sjukstuga

Här hemma är det sjukstuga. 
Jag började känna av halsen i helgen och i tisdags när jag hämtade O hade hon vad som såg ut att vara ögoninflammation. På det feber och förkylning. Onsdagen var hennes ögon bättre men vi båda har varit förkylda. Varje kväll har hon dessutom fått feber, tre kvällar i rad. Idag åkte jag på världens värk i ena örat. Ringde 1177 till slut och fick lite tips. Med hjälp av Ipren och Panodil så är nu smärtan (tillfälligt?) borta men trycket och "locket" är kvar. Det känns som om jag har vatten i örat som jag bara lääääängtar efter att det ska rinna ut.

Jag och O har i alla fall myst massor! Igår såg vi (med många pauser) Dumma mej 2 och idag såg vi Turbo. Båda var jättebra.
Medan O sov hann jag också se en av mina absoluta favoritfilmer som jag alltid ser innan jul, The Holiday. Jag älskar den!

När jag och Ferial var i London 2011 råkade vi pricka in helgen för det kungliga bröllopet och alla firade stort. Den här Royal wedding-påsen med té fick jag med mig hem då och först nu tog jag tillfället i akt att prova. Helt ok men finns definitivt godare. Té med honung har varit min drog dessa dagar medan O får varm mjölk eller välling som värmande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar