måndag 7 november 2011

Ett lantis-fenomen?

Jag och min man bor utanför Linköping. I en egen liten "by" som har allt, som nästan är lite förort till Linköping men som ändå anses vara "landet".

När jag snabbt svängde förbi på vår lokala Ica Supermarket här för ett par veckor sedan lämnade jag butiken så lycklig! Jag hade egentligen inte tänkt gå in men skulle ändå lägga post på lådan (som står intill butiken) och kom på att vi inte hade något smör kvar. Gick in fort, tog det jag skulle ha och gick mot kassan.

Väl i kassan kom jag och en pappa med bebis i bilstol och massor mat i en full kundvagn samtidigt. Han lät mig gå före, vilket var jättesnällt. Han hade sin sovande bebis i kundvagnen. När vi väl byter några snabba ord vänder sig mannen framför mig om, tittar på smörpaketet i min famn och säger med ett leende "ETT smörpaket?!", "Gå före du". Jag frågade ifall det var säkert, tackade så mycket och smet förbi. Innan jag gick tackade jag ytterligare en gång.

Det gjorde mig så oerhört GLAD! Vilka underbara människor det finns! Det här har jag aldrig stött på inne "i stan". Sådana här saker gör mig så nöjd med att ha valt att köpa hus utanför stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar