tisdag 26 juni 2012

SKANDAL, Ticnet!

Imorse hade jag satt klockan för att köa efter biljetter till Swedish House Mafias extrainsatta spelning i Sverige 23 nov. Provade både internet och tele innan öppettiden men fick snällt vänta till exakt kl 9,00. Då loggade jag in på nätet samt satte mig vid telefonen. Min iphone slutade räkna efter att jag försökt ringa 100 ggr, en det lär ha slutat på 300-400ggr och då kom jag inte fram en endaste liten gång, inte ens till kön.

På datorn hamnade jag i kö direkt och väntade då snällt, men det dröjde inte länge innan sidan dog. Sen kom man tillbaka till kön, sen dog sidan, tillbaka till kön osv osv osv. När jag hade ca 2% kvar av kön så ändrades den helt plötsligt till 50%, upp till 2% igen och så ner till 40%. Så där höll det på både för mig, R och David. David kom in på själva sidan flera ggr men fick felmeddelande vid ex. betalningen. Sen lyckades vi komma in, välja biljetter för att sedan inte få upp ngn captcha-kod (säkerhetskoden), vilket innebar att det inte gick att koma vidare med beställningen.

Efter en timme med att nonstop ha ringt och försökt med sidan fick vi äntligen tag på biljetter!!!





Det var ju kaos dagen innan också, när biljetterna till första konserten såldes, så man tycker ju att Ticnet borde ha jobbat på det men icke. Efter idag gick SHM ut med att pga det stora trycket så fixar de en tredje konsert som det släpps biljetter till imorgon. Jag hoppas innerligt att jag imorgon slipper läsa om Ticnets strul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar