torsdag 24 oktober 2013

Stokke vs. Baby Dan

Jag har länge velat ha en vit Stokke Tripp Trapp-stol till Olivia men jag är för snål för att köpa en ny. Jag har därför plöjt Bloppis i Linköping samt Blocket vid många tillfällen men aldrig hittat någon vit. Även de i olika träslag är svåra att få tag på när man vill ha även bygel och grenband.

Nu var jag trött på jakten så jag slog till på en Baby Dan i stället som man ju faktiskt får säga är en kopia av Stokkes. Förhoppningsvis är den en tillräckligt bra kopia också, men det återstår ju att se. Är lite lagom irriterad nu efter strul på Jollyrooms hemsida men förhoppningsvis får leveransen och produkten det att det var värt det.

Den till vänster är en Baby Dan och den till höger är en Tripp Trapp-stol.

Jag tittade på Baby Dan-stolen redan inför vårt Ullaredsbesök som vi gjorde för ett bra tag sedan (när var det egentligen?) men jag var fortfarande väldigt inne på en Tripp Trapp då så det blev inte av. Men nu såg jag en bild på en Baby Dan hos Tilda och kände "nu räcker det, nu köper vi en vit stol!".

Tilda har så fint hemma hos sig. Även om jag inte gillar allt så blir jag oerhört inspirerad!

1 kommentar:

  1. Åh! har inte läst hennes blogg på länge men shit vad snygg hon "blivit". Frisyren lixx! <3

    SvaraRadera