tisdag 9 september 2014

Föräldraledig vecka 38

Beroende på hur man räknar så kan man säga att jag nu är i vecka 38. Jag har gått 37 fulla veckor (20 dagar kvar) och jag är nu helt föräldraledig. Olivia går sin sista vecka på världens mest underbara förskola och nästa vecka börjar inskolningen på den nya som ligger ett stenkast från nya huset.

Nya huset förresten. Vi har nu bott här i lite mer än två veckor, och först NU börjar jag komma ifatt med tvätten i tvättstugan. Nya huset har ingen torktumlare och vi har bara en torkställning. Jag ska köpa en till torkställning imorgon, i väntan på att vi slår till på en begagnad torktumlare. Så om du känner någon som säljer sin... I övrigt trivs vi jättebra! Området är lugnt och skönt, vi har redan hunnit njuta av trädgården och uterummet, och allt är i ordning inför lillebrors ankomst.

Lillebror är efterlängtad! Olivia pratar mycket om lillebror och min kropp är mer än redo att få bli sig själv igen. Halsbrännan, svårigheterna att ta sig ur sängen och soffan, inga kläder som passar, svårt att andas, tröttheten osv osv osv...
Fick hem Olga Rönnbergs bok "Träning för nyblivna mammor" igår. Den verkar bra! Men jag har inte läst tillräckligt för att kunna recensera den än. Jag funderar mycket på det här med att komma i form efter graviditeten. Med facit i hand så sket jag ju i att komma i form efter Olivia (hade ca 10kg kvar när jag blev gravid igen), men den här gången bara måste jag. Mitt mål är att inte behöva känna mig tjock när jag går tillbaka till jobbet. Vilket innebär att jag har ca ett år på mig. Inga ursäkter den här gången. Jag tänker att vi ska få vara i vår bubbla en månad ungefär. Sen måste jag sätta fart med promenader, mycket vatten och hälsosam kost för att senare öka tempot.

Den fina bilden är från min babyshower som mina fina vänner anordnade för ett par veckor sedan. Dessi passade på att ta lite gravidbilder och förhoppningsvis kan jag snart visa fler bilder. Jag rekommenderar verkligen Desiré för alla som behöver en fotograf, oavsett vad det gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar