måndag 15 september 2014

Olivia utvecklas

Samtidigt som det händer massor i våra liv händer ingenting.

Lillfröken utvecklas som in i den. Det är oerhört mycket 2årstrots just nu. Samtidigt som vi bråkar en del är det väldigt mycket kärlek.

Stor tjej på många sätt nu. Drar gärna sin egen vagn och vill göra allt själv.

Vill gärna vara "yyyte".

Har fortfarande Manda & Davids lilla Alexia som favorit.

Kör gärna bil (Bobbycar) och cykel i nya trädgården.

Förra veckan gjorde hon sin sista dag på gamla förskolan. Det känns otroligt vemodigt för mig då den är så bra på alla sätt och vis men hon verkar ta det bra. Enda anledningen till bytet är att den nya ligger ett stenkast från nya huset och den gamla ligger 15min bort med bil, åt ett håll som dessutom är "fel".

Idag var första inskolningsdagen på nya förskolan och jag märker redan stor skillnad. Den gamla var privat, den nya är kommunal. Jag har aldrig upplevt personalbrist på den gamla förskolan men redan idag på den första inskolningsdagen fick jag höra, "vi fick ingen vikarie idag". Eh, say what!? Vadå inte fick? Nu har jag fått det förklarat för mig hur det hela hänger ihop, men är det här något Linköpings föräldrar bara accepterar?

En liten avskedspresent till personalen.

En spexande Olivia.

Varje dag försöker vi få till en lur tillsammans. Jag har varit föräldraledig helt i en vecka nu och dessa stunder på e.m. när vi sover 1-2h ihop är underbara!

Min älskade fina lilla stjärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar