onsdag 21 oktober 2015

Lilla Stadsfestloppet

Den allra bästa fördelen med att jag har haft en rätt intensiv vår och sommar ur träningssynpunkt är att Olivia har fått upp ögonen för det också. Hon har fått springa med mig vid kanalen, hon har hängt med till Friskis medan jag tränat och hon har följt med och kört ett Friskis-pass utomhus i Trädgårdsföreningen. När jag sprang Stadsfestloppet var hon besviken över att hon inte fick springa med mig och hon var den som hejade allra mest när jag kom i mål. 

I samma veva upptäckte jag att det även anordnades ett Lilla Stadsfestloppet och frågade därför Olivia om hon ville springa det. Det ville hon såklart, och hon fick även med sig sin bästis Emma. Vi köpte träningskläder till henne, vilket hon velat ha ända sedan hon började i showdans i januari och uppvärmningen hölls av en av programledarna från Bolibompa. Mycket bra start med andra ord! Barnen skulle springa 700m och eftersom våra flickor är så pass små så sprang jag med dem runt. De skrattade hela vägen runt och fick sedan efteråt varsin festis och korv med bröd. Olivia kommer definitivt vilja springa igen och jag älskar att jag fått henne intresserad av träning.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar