lördag 22 oktober 2011

En kort dag i Ullared

Och så har jag varit i Ullared igen! Har inte varit där på ett par år men nu när jag fick höra av en annanbloggerska att de hade väldigt mycket bebisgrejer så var jag bara tvungen att åka dit. ;-)

Vi åkte från Linköping strax efter kl 5 och efter att ha kört fel 2ggr vid Jönköping gick vi till slut in i varuhuset kl 8,30.
Kl 10,30 var vi betalda och klara. Det är REKORD!
Monsterkön som var utanför varuhuset när vi kom ut, jag har aldrig sett på maken. HELT sjukt, den var flera hundra meter.

Så här skrev Dessi, som bloggar om bl.a. LCHF:

"Iväg kom vi strax efter klockan fem och framme var vi halv nio. Ingen kö in till GeKås vilket vi var glada för. Vi gick runt i två timmar och jag köpte lite saker som jag velat ha men som jag tidigare inte tagit mig råd till. Frida, som köpte massor med babytillbehör, hade aldrig sett någon komma ut ur varuhuset med endast en kasse ;)

Vi åt lunch på Harry’s som kändes ganska schabbigt men de hade iallafall Pepsi max på glasflaska. Dietandet går väldigt bra trots att jag inte varit hemma så mycket de senaste två dagarna. När vi kom fram till Ullared var jag hungrig efter att kroppen sagt till ungefär en timme innan. Vi stannade till vid ett snabbköp där jag köpte en bit brie. Den stod jag mig sedan på ända fram till lunchen. LCHF är perfekt när man är ute och reser! Man blir sällan hungrig och kan ägna tid åt att upptäcka istället för att äta.

Sen bar det av hemåt. Innan klockan 15 var vi i Linköping och jag kunde visa Fredrik mina fynd :) Jag lade mig och sov i en timme och nu ikväll har vi spelat en omgång TP."

Bilder stulna från Dessis blogg:


Ljuset gör något otäckt med mitt hår. Usch!
För så ser det väl inte ut i dagsljus hoppas jag?!
Nu har jag väldigt liten bil, men det här är bara mina påsar, med saker jag hann trycka i kundvagnen på mindre än 2h. Jag gjorde inte heller av med alls så mkt som jag hade förväntat mig.

1 kommentar: