torsdag 16 augusti 2012

120811 Kolmården

I lördags var vi på Kolmårdens djurpark med mitt jobb. Förutom nyheten Röd panda så hade Kolmården väldigt mycket bebisar, det kändes som om det var bebisar i varje inhägnad. Björnarna hade fyra små söta nallebjörnar som turades om att brottas och bada. Medan mamma björn höll koll på småttingarna passade pappa björn på att svalka sig.


... och äta fisk.


Vi åkte Delfinexpressen.

Vi såg delfinsshowen där de hade två bebisdelfiner med. De var inte en del av showen men det syntes så väl att de också ville visa upp sig. De försökte simma med de större delfinerna och de försökte sig på en del saker som de gjorde, men oj vad de fick vara snabba med att flytta sig när de stora delfinerna gjorde vissa hopp och de små var i vägen vid landningen. :-) SÅ söta var dem, och i bassängen intill simmade det runt en dräktig delfinhona.

Jag fyller 25 år i januari så till min födelsedag har jag önskat mig en dag med delfinerna på Kolmården. Jag var helt fascinerad och kunde inte få nog. Jag hade kunnat sitta en hel dag och bara titta på dem.

Efter vi tittat färdigt på delfinerna tog vi en tur i de nya gondolerna. Utsikt över Bråviken.

Vagnen ställde vi utanför och Olivia fick hänga med i Babybjörnen.

Vi kom riktigt nära lejonen.

Turen tog 28min och efter en stund hade Olivia fått nog, hon ville också se djuren.

Ytterligare en badglad björn. Denna gång sedd ovanifrån.

Utsikt över Bråviken (igen) och gondolerna.

På väg tillbaka.

En apbebis som sitter på mammas (?) rygg. 
I ett skjul satt det även två bebisapor och brottades, tills den ena gav den andra en örfil.

Vi hade en mycket trevlig, och varm dag. Vi åker gärna dit snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar