tisdag 9 juni 2015

Ekologiska blöjor - Naty

För någon vecka eller två sedan upptäckte jag att Ica Maxi i Linköping fått in blöjor från Naty. Jag har hört mycket gott om dem och de är de enda ekologiska blöjorna jag hört talas om. Vi köpte ett paket och efter att ha använt upp nästan hela så köpte vi igår fler paket. Det måste ju vara det bästa berömmet?

De är helt klart annorlunda. Vi använder vanligtvis Pampers och vi är inte alls missnöjda med dem men kan man köpa ekologiskt så bör man göra det tycker jag. Vi köper mer och mer eko hemma, oftast på min begäran. Frukt, grönsaker, mejeriprodukter och nu blöjor. Men tillbaka till blöjorna. 

De känns plastiga på utsidan vilket gör att tejpen inte går att sätta lika tajt fast när blöjan är använd och du ska rulla ihop den. Den är inte heller lika tunn och följsam som Pampers. Jag vet inte varför egentligen men jag skulle nog inte köpa blöjan om jag fortfarande hade haft ett helammandes barn (=rinnigt bajs som kommer i explosioner) men nu är det inga som helst problem. 
Det kanske inte hade varit det innan heller men jag har fått för mig att de kanske inte är lika bra då.

Oavsett så tycker jag att fördelarna överväger nackdelarna och Naty är inte alls särskilt mycket dyrare än ex. Pampers. 

1 kommentar:

  1. Hej jag använder mig också av natys ekologiska blöjor.
    Tycker alla andra vanliga blöjor ger ifrån sig en väldigt start kemikalielukt som jag inte gillar.

    Jag handlar mina blöjor på internet hos http://ekovaror.se/produkt-kategori/barn/blojor/

    SvaraRadera