torsdag 25 juni 2015

Runkeepers inkompetens

Nu är det säkert en månad sedan jag på Blodomloppet i Linköping för första gången lyckades förmå mig själv att springa 5km i ett sträck. Jag var så otroligt stolt över mig själv då och det var en så häftig känsla. Tyvärr har jag inte gett mig ut sedan dess och jag har faktiskt varit kass på att träna överhuvudtaget sedan dess.
De senaste två veckorna har jag fuskat med maten också. Jag har låtit bli att räkna mina propoints vid två tillfällen á två dagar (och automatiskt räknat bort min veckobonus istället) och första veckan stod det still på vågen, medan det den här veckan visade +0,3kg. I måndags skulle jag ha gått på Friskis pass i Trädgårdsföreningen men makens arbete satte stopp för det, så i tisdags kväll efter att barnen nattats gav jag mig ut. Jag blev helt ställd när Runkepper berättade att jag sprungit 5km på 30min (?!). Jag som sprang Blodomloppet på 42min. Konstigt!


Men den turen gav mig mersmak och eftersom att makens arbete återigen satte stopp för mitt planerade pass i Trädgårdsföreningen så jag jag mig ut igen igår kväll, denna gång mest för att dubbelkolla sträckan. Eller hur... Enligt Runkeeper var då samma sträcka 1,1mil och jag hade visst sprungit på Roxen.


Så igår bestämde jag mig för att ta Dessis erbjudande och köpa hennes Fitbit Charge. Den är mer exakt och håller även koll på antalet steg plus en himla massa annat. Jag får den imorgon så på lördag beger jag mig ut igen.


Idag provade jag att gå exakt samma sträcka för att mäta den bara. Jag pausade några ggr för Olivia ville stanna och titta på båtar och någonstans på mitten stannade vi och lekte i en lekplats men när jag kom hem visade Runkeeper att sträckan var ca 4km. Jävla Runkeeper... Ska tamigtusan radera appen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar