måndag 15 oktober 2012

Vår söndag

Efter bion kom Ove och hämtade oss, lyxigt! Vår lillsnörpa låg och sov i deras säng så sött och hon hade visst slocknat som en stock efter att de sjungit Björnen sover två ggr. Även hennes pappa somnade som en stock så fort han la ner huvudet på kudden.

Jag hade förberett mamma på att Olivia inte "fick" amma fören kl 6-8, men kl 5,30 kom hon in med henne till oss. Då hade hon hållit låda (babblat, fäktats, nypt mormor i ansiktet) inne hos dem en timme.
När hon kom till mig, som sov i min lillasysters rum, undrade hon såklart vart hon kommit så hon låg och undersökte rummet i en halvtimme, ammade och somnade om. När kl var 9 fick hon morgonmysa med mormor och morfar medan vi gjorde frukost.

Olivia fick sitta i barnstolen som min mamma haft i typ hundra år och lekte med våra gamla leksaker. Hon tyckte de var jätteroliga och jag inser att hon behöver fler leksaker hemma. Hon är nog trött på sina, det insåg jag då i söndags.

När vi kommit hem kom Rs vän som är elektriker och hjälpte oss med elen till de kommande spotsen i hallen. Medan de höll på med det kom Ferial och höll mig och Olivia sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar