tisdag 13 november 2012

Födelsedagsmannen

I söndags fyllde R år. 31år närmare bestämt. I hans egen värld vore det som att bli 45. Han har sådan åldersnoja och har haft sedan vi träffades. Helst av allt skulle han vilja skaffa två barn till illa kvickt "för han är så gammal" och han vill inte vara en gammal bebispappa. Söt han är! Men som jag brukar säga, det tredje barnet kan du i så fall föda fram själv. ;-)

På morgonen medan han gick på toaletten smög jag fram hans paket ur min gömma. När han kom tillbaka in i sovrummet sjöng jag för honom medan jag och Olivia låg kvar i sängen, och han kom i rättan tid för Olivia var redo att slita upp presentpappret. Napp i munnen (för att inte äta pappret) och sedan fick hon hjälpa pappa öppna. Hon var lyrisk!

På e.m. kom våra familjer över för lite fika och Olivia tyckte som vanligt att det var riktigt roligt med all uppmärksamhet. Hon tyckte till och med att moster/gudmor Hillevi var så rolig att hon visade att hon kunde åla! Tidigare har hon bara backat och ålat sig runt runt. Hon fortsatte även i köket och visade lite för de andra.

Igår och idag har hon dock utvecklat sina skills ytterligare. Hon har tagit sig från ena sidan vardagsrummet till den andra, från ena sidan av badrummet och tillbaka samt en ordentlig runda i sitt rum där hon undersökte allt! Mattan, dörren, stolsbenen, sängen, bokhyllan (och rev ut en massa grejer). Ja, ni fattar. Stora tjejen helt enkelt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar