fredag 16 november 2012

Vår vecka

Den här veckan har vi hållit mina följare på Instagram uppdaterade med vad vi gör men det har varit lite sämre här på bloggen. En del av Instagram-bilderna har visats på Facebook också, men jag har tagit för vana att inte lägga ut bilder på Olivia på Facebook så alla de bilderna stannar på Instagram.
Men nu ska vi se ifall jag kan uppdatera er med vad vi har gjort i veckan, har en liten stund medan R nattar Olivia.

Jag har äntligen lyckats framkalla lite bilder. Några ska vi rama in och ha här hemma, några ska in i fotoalbum m.m. Olivia tyckte i alla fall att det var roligt att titta på sig själv.

Det här är några utav bilderna som ska pryda väggarna här hemma. Eller väggen rättare sagt, de ska alla upp i trappan. Förutom den i färg för den ska Olivia få ha på sitt rum. Det är Olivia tillsammans med sina två faddrar/gudmödrar.

I tisdags var vi bl.a. på BVC. Det var dags för tandinformation tillsammans med Folktandvården. Jag lärde mig nog inget nytt direkt men det var trevligt att få komma dit. Jag har hittills inte kunnat komma på några av föräldraträffarna (vi går inne i stan) men den här kändes viktig att ha varit på.

När vi var klara på BVC tog vi en sväng förbi nyöppnade Media Markt ute på Tornby för att kolla efter stavmixer, men R hade visst hittat en särskild som han tyckte att vi skulle ha (han älskar bäst i test-resultat) och den fanns inte där. Men jag köpte i alla fall denna dockningsstation. Sedan tidigare hade jag en iPod och den tänkte vi att Olivia skulle få ha i sitt rum tillsammans med just en "docka" i stället för en cd-spelare. Förvånansvärt bra ljud faktiskt! Och en stavmixer beställde R sedan på nätet så den har vi hunnit få hem också.

Annars har vi haft en rätt lugn vecka. Varit hemma mest. Olivia har hållit låda och har utvecklats massor! Hennes knorrljud och smackljud har varit borta ett tag, men är nu tillbaka. Förra helgen började hon ju åla  sig fram och nu är hon snabb som en jag vet inte vad och idag började hon använda knäna. Hon kryper inte, men jäklar i havet vad det är nära! Som mamma blir jag så oerhört stolt över alla hennes små framgångar.



I veckan var vi också och hämtade överdraget till Olivias matstol. Det som hör till stolen (från IKEA) är helt värdelöst, för det är i tyg. Hur praktiskt är det i en matstol? Men som tur är har vi en tjej i vår föräldragrupp (Nicas Design) som syr egna överdrag av typ vaxduk för 50:-/st. Vi valde en ljusrosa med vita prickar, mycket snyggare än det blå/grön/röd-randiga som är under.

Olivia har även denna vecka upptäckt sitt Duplo. Hon har lekt massor på mattan i hennes rum men är rätt trött på sina leksaker så jag provade att bara ställa ner Duplo-lådan och hon började genast riva, och bita.

När jag vid ett tillfälle i veckan var nere i källaren och grävde runt hittade jag hoppgungan som vi ärvt. Det visade sig att hon älskar den! Hon snurrar mest än så länge men rolig är den i alla fall!

Schh, säg inget till någon men vi har börjat julpynta också. :-) Jag kan inte hålla mig! Det var likadant förra året, men det är ju så mysigt! Tända julröda lyktor, varma tofflor, adventsstjärnor i fönstren, varm glögg och några tomtar här och där. Jag älskar det! Om jag inte tjuvstartar så får jag njuta av julen alldeles för kort tid.

Vårt problem som jag skrev om igår är nu omhändertaget. Inte löst men... R har satt ut fällor och imorse var Anticimex här. Killen från Anticimex tror att det är en skogsmus som vi hört, och han tror inte att den varit i städskrubben, men däremot verkar musen ha kommit ner i innertaket eller vad man ska säga och det är därför vi hört krafsandet så tydligt. Han la ut en fälla han med och han sa samtidigt att chansen att den tar sig in på "boendeytan" är väldigt liten så det behövde jag inte oroa mig för. Så nu är jag lugnad, jag hade målat upp värsta scenariot med massor råttor. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar