måndag 16 augusti 2010

-34kg på ett halvår.

Läste den här texten på Expressens hemsida nyss. Snacka om inspiration!
Hörru syrran, kan jag gå på LCHF så kan du. Kan jag loosa 10kg på ett halvår så kan du. Skinny bitches till mitt bröllop??? =D Yeah!


I flera år har Elin Nilstam haft högt blodtryck och magkatarr. I höstas fick hon dessutom hjärtklappning. Oro för hälsan var en viktig anledning till att hon började banta.
– Jag drack bara soppor och shakes och efter en vecka tappade jag nära fem kilo, säger hon.

Kilona rasade snabbt
Elin Nilstam blev kund hos bantningsföretaget Itrim för att få ordning på vikten. I tolv veckor drack hon bara ersättningsdrycker. Därefter har hon ätit två riktiga mål om dagen och två mål med drycker. Först ville hon gå ned från 108 till 80 kilo. Men kilona rasade snabbt och i dag är målet 70 kilo.

Claude Marcus, professor på Karolinska Institutet, menar att det kan vara bra att helt bryta en vana. Att rivstarta en viktnedgång med att ersätta alla måltider med soppor eller shakes kan ge en kick.
– Personen ser snabbt resultat och blir motiverad att fortsätta, säger Claude Marcus.

Bli inte besviken
Men för den som vill få bort semesterkilona är det viktigast att inte bli besviken när man
ibland misslyckas.
– Alla misslyckas någon gång. Och därför gäller det att se vågen som ens bästa vän, säger Claude Marcus.
Långsiktighet är också mycket viktigt. Det är inte bra att jojjo-banta.

Shopping i New York
Elin Nilstam skrev kontrakt med Itrim på minst ett år. Företagets databas visar att kunderna i snitt går ned 10,8 kilo de första tio veckorna. Efter ett år väger gruppen i snitt fortfarande 10,8 kilo mindre och efter två år väger gruppen i snitt 12,5 kilo mindre.
Elin Nilstam ser nu fram emot att få byta ut sin garderob – med nya kläder i mindre storlekar.
– I oktober hoppas jag att jag nått mitt mål. Då ska jag och min man åka till New York för att shoppa, säger hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar