torsdag 23 februari 2012

Besök hos barnmorskan

En historisk dag idag! Den här lilla prinsessan som kom till världen idag kommer bli så älskad. Det visar också att Victoria & Daniel egentligen är två helt vanliga människor (hon LÄR ha dolt en "blöja" under den där fina tunikan), och det faktum att kungahuset har en facebook-sida där de varit först med alla uppdateringar visar att vårt kungahus ändå är rätt modernt.
Blir mkt intressant att höra vilket namn det blir, förbered er på de närmaste årens vanligaste namn.

Själv hann jag bl.a. med ett besök hos min barnmorska idag. Blodprov, kissprov, blodtryck, magmått och bebisens hjärtljud var helt i sin ordning. Dock nämnde hon vikten lite lätt, "här händer det grejer". Enligt egen åsikt bör jag försöka hålla mig kvar på min nuvarande vikt, men det återstår att se vad som händer. Jag vill inte bli ett fetto men samtidigt så är det inget jag stirrar mig blind på. Det blir vad det blir. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar