söndag 12 februari 2012

Nu tar vi en paus

Idag har jag (försökt, trots sammandragningar och brist på ork) plockat och donat här hemma.
Jag håller bl.a. på med att tvätta alla bebisens kläder, har precis hängt första maskinen. Igår fick vi hjälp av Johnny med att bära ner gästsängen så idag har jag bestämt hur jag vill ha det i bebisrummet. Blev så inspirerad av Annelie! :-)

Bilderna visar hur det ser ut nu.
Jag flyttade in fåtöljen från vardagsrummet, för jag har köpt en likadan men med annat mönster dit som ska hämtas imorgon. Jag tvingade R att sätta upp tavlan på oss som vi fick på bröllopet, LOVE-bokstäverna som vi också fick på bröllopet (men som behöver tvättas av pga rosa klister som råkat fastna), månlampan jag hade när jag var mindre samt "God natt min skatt"-tavlan.

Innan hade vi även tvättat klädseln till babysittern från Babybjörn som vi fått, så den satte jag på idag och bar upp.
Nu längtar jag bara efter den underbart fina bebiskorgen på ställning som mammas väninna Marie klär om. :-) Kommer bli så fint! Trots att vi än så länge struntat i gardiner och att tapetsera om.

1 kommentar:

  1. Det kommer bli toppenbra!! Ser redan bra ut och allt kommer göra sig när bebiskorgen kommer på sin plats.. Blir fint sen också med några bebisfoton på väggarna!! Ta hand om er!! kram

    SvaraRadera