lördag 11 februari 2012

Gravidvecka 31

Nu har vi kommit in i graviditetsvecka 31 och vi har tagit oss igenom 75% av graviditeten. Känns stort.
Vecka 30 var en milstolpe för mig och för varje vecka som går känns det ännu verkligare. Även om det fortfarande är mycket overkligt, det är konstigt det där.

Idag satte jag på nytvättade klädseln till bilstolen och sådana simpla saker som ändå har med bebisen att göra fyller mig verkligen med lycka.
R sa igår att han börjar få lite lätt panik eftersom inget är klart i huset. Han har ju dragit igång en hel del projekt här hemma och målet var att alla påbörjade projekt skulle vara klara när bebben kommer. Bäst han sätter fart. :-)

Denna helg är en riktig hemmamyshelg så jag kanske skulle passa på att fixa och dona med bebisens grejer lite. Typ bära upp babysitter, tvätta bebiskläder, ev. bära ner gästsängen (om vi nu ska ha bebiskorgen i nuvarande gästrummet/blivande bebisrummet? Hmm). Kanske sätta upp lite tavlor i bebisrummet och hallen där nere.
Den behöver pimpas snart också, ser helt kalt ut där nere.

Får fundera lite till på det.

1 kommentar:

  1. Hej!

    jag hittade den här app:en (bara för Android dock :( ) med alla kostråd från livsmedelsverket. Kanonbra tt ha i mobilen när man står i affären och ska handa och inte minns hur det var med Kummel elelr Kolja... :)

    Kram
    Johanna

    https://market.android.com/details?id=example.android.com

    SvaraRadera