söndag 12 februari 2012

Dagsformen

Igår nämnde jag hur det gick när jag försökte städa här hemma.
Allt började egentligen i fredags. Jag upplevde att jag hade fler sammandragningar än vanligt under dagen och igår när jag städade här hemma fick jag vila mer än vad jag lyckades städa för sammandragningarna kom hela tiden. Nu snackar vi inte med minuters mellanrum eller så, men förut har jag haft någon sammandragning om dagen eller varannan. Det är numera (fr.o.m. denna helgen) ansträngande att böja sig ner, gå i trappor, lyfta tvätt och skynda sig på överlag.
De säger ju att det är ett tecken på att man behöver ta det lugnt och vila, men hur ska man kunna det? Jag skulle få sätta/lägga mig ner en gång i kvarten. Idag när jag skulle ur sängen fick jag en sammandragning bara jag skulle upp ur sängen. Får se hur det går nu i veckan.

Idag har vi ju plockat lite här hemma, men jag har tagit det väldigt lugnt och verkligen försökt att lyssna på minsta lilla tecken.
Vecka 31.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar