torsdag 2 februari 2012

Bloggar utan värme

I morse vaknade jag till 14,9 grader och kalla element. Ikväll somnar jag till 14,2 grader och inte ens ljumma element. När bergvärmepumpen inte vill så brukar alltid elpatronen komma väl till hands, nu går inte ens den igång.

Min kära man försöker göra det han kan, men... Vi har försökt få tag på vår granne som jobbar med sånt här men han är inte hemma och svarar inte i sin telefon. R har fått till kl 9,00 på sig imorgon att lösa problemet på sitt sätt, sen ringer jag IVT så får R gå ifrån jobbet och möta upp dem hemma.

Frågan är nu, ny bergvärmepump eller en annan värmekälla som komplement? Så JÄVLA tråkig utgift nu när vi ska ha bebis och allt. Kan det inte bara bli sommar i stället... Buhu...
I väntan på en ny dag och nya telefontider värmer jag upp sängen med en rispåse, sockar, långärmad pyjamas och en mini-värmefläkt så nu är det faktiskt rätt varmt och gosigt.
Go natt!

1 kommentar:

  1. Usch! Det där med värmekälla är inte lätt. Vi har luftpump idag, men den har några år på nacken och kommer nog behöva bytas inom några år. Så nu står vi i valet och kvalet om vi ska hoppa på en fjärrvärme drive eller inte.... Man vet ju aldrig om man väljer rätt.

    SvaraRadera