söndag 25 mars 2012

En så skön helg!

I fredags kunde jag jobba hemma. Fick mycket gjort men det betydde samtidigt att det inte blev så många steg till vår stegräknartävling som vi drog igång på jobbet i måndags. Det var i vilket fall jätteskönt att bara kunna vara hemma, jobba utan att bli störd och kunna avbryta när jag själv kände att det behövdes.

I lördags fixade jag och donade här hemma medan R jobbade ett par timmar. Hann bl.a. tvätta några maskiner tvätt, plocka i ordning, rensa badrumsskåpet, ha lite spa m.m. Jag hann också packa ihop lite grejer till bb-väskan. Upptäckte då att vi inte har en enda strumpa i de första storlekarna.
När R kom hem hann han bara ut i trädgården (skulle kratta löv) innan grannen bjöd över oss på en öl. Blev sittandes där ända till Ferial och Johan kom förbi för att grilla.

Idag hade vi tänkt fixa här hemma med huset och trädgården men under helgen har Rs farmor fått åka ambulans och varit inlagd så vi åkte för att besöka henne i stället. På väg hem stannade vi förbi Tornby för att bl.a. köpa nya löparskor till mig (bra inför framtida barnvagnspromenader), bebisstrumpor och några födelsedagspresenter till kommande födelsedags"barn".

En mkt skön helg alltså! Och strålande solsken har det även varit. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar