onsdag 14 mars 2012

Graviditetsvecka 35

Nu känner jag att det börjar räcka. Bebisen får mer än gärna komma nu. Suck och stön vad man än ska göra, och det sker omedvetet. Jag kommer på mig själv under tiden det sker och kan inte mer än småle åt mig själv.

Det känns att kroppen är tung nu. Vi är uppe i ca +15kg nu och något så självklart som att gå uppför en trapp är riktigt jobbigt, men det är till största del kondisen som ställer till det. Med 50% större blodvolym i kroppen är det inte så konstigt.

Magen är ibland i vägen men jobbigast av allt är att det spänner och drar "så dant". Bebisens rörelser stör mig inte, de är bara mysiga, men det är så mkt annat som känns i magen.
I dag skulle jag tagit en promenad men fick avböja då jag hux flux kände "nae det går inte". Åkte hem i stället, la mig på soffan och sov två timmar. Det var precis vad jag behövde!

Sen att ta sig upp ur soffan. Det är en helt annan historia. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar