söndag 25 mars 2012

Estelle&Thild samt Tiny Universe

I somras när jag var barnvakt fick jag chansen att använda Estelle & Thilds barnprodukter och de är helt underbara (och ekologiska)! Nu kostar de lite mer än andra produkter men jag skulle verkligen rekommendera dem för alla som har barn. Till er som inte har barn rekommenderar jag produkterna ur deras övriga sortiment. 

Själv har jag nu under graviditeten använt deras "Ecorganic stretch mark oil" som jag fick av Helena (återigen tack!). Den gör huden jättemjuk och härlig, synd att man inte kan styra över bristningarna bara. Med facit i hand tror jag inte att det spelar någon roll hur mycket man smörjer, för jag har smörjt varje dag men ändå har jag fått massor bristningar. Usch och fy. Det är tur att magen än så länge är stor så man slipper se dem då de håller sig utom mitt synfält. :-)

Under en bra tid  tillbaka har jag samlat länkar på datorn som kan vara bra att ha framöver. Denna sida är en utav dem, Tiny Universe. De säljer bl.a. en body som ser ut som en kostym. Får vi en kille så kommer jag köpa den alt. önska mig den, till Johan & Charlottes bröllop. Helt perfekt! 

De har även två böcker som är så roliga. Den ena är en pekbok "för lite finare barn" där bilderna föreställer typ jetplan, champagne m.m. Inte så seriös bok med andra ord, men väldigt rolig. Den andra heter "The baby guest book". Där får barnets allra första gäster fylla i varsin sida och svara på ex. "Så här känner jag dina föräldrar...", "Ett roligt minne jag kan berätta om din mamma/pappa..." och "Det här är svårt men, mitt bästa tips till dig om livet måste ändå vara..." m.m. Den är helt klockren. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar