fredag 30 december 2011

Bebisuppdatering

Jag har försummat bloggen senaste veckan. Med flit faktiskt. Jag har behövt vara ledig, helt ledig. Från alla sysslor och alla måsten. Jag har njutit av att vara extra ledig och njutit av att låta mannen ta extra hand om mig och magen. För den, den har verkligen gjort entré! Jag tycker det har hänt mycket under julen.


I en av graviditets-apparna jag använder stod det i förrgår att man kring den här tiden kunde uppleva kramp, ofta på nätterna. Det stod också vad man kunde göra åt det och hur man kunde förbygga det m.m. 
Igår läste jag detta och tänkte "gud, vad skönt att jag sluppit det än så länge". Vad tror ni jag vaknade av inatt? 
En SJUK kramp i ena vaden! Det gjorde så ont att jag inte visste var jag skulle ta vägen, men efter lite stretch och massage lossnade det i alla fall och jag kunde somna om. Hoppas inte att krampen blir återkommande.

Idag har jag varit med min mamma hos min ena moster och fikat. Det var jättetrevligt, och särskilt med tanke på att jag inte träffat någon ur deras familj på många år. Vi var där för att plocka upp en bebiskorg som gått i släkten, och nu är det min tur att få använda den. 
Den såg ut som en liten gräddbakelse, klädd i rosa tyg med vit spets utanpå det med en sufflett och tyg som gick ända ner till golvet. Jättevacker! Men eftersom att vi inte vet vad det är för någon krabat som växer i min mage så ska mamma sy om den. Blir nog vit/champagne. Längtar tills den är klar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar