måndag 5 december 2011

Dagens snackis

Dagens snackis måste vara vädret, eller hur?
Här hemma hade det som sagt snöat under natten. Pyttelite, men ändå. Inne i stan när jag en stund senare kom till jobbet var det grönt, dock väldigt isigt.

När jag nu åkte hem blåste det som bara den och det var snöblandat regn. När jag sedan kom så långt som Slaka började det hagla. Här hemma i "Riffet" var det helt vitt på backen. Kanske har det haglat här med.

Något som vare sig man vill det eller inte även blir en snackis i samband med första snön, trafiken.
Jag blir GALEN! De varnar för blixthalka och absolut, det ska man se upp med. Men när du kört en bit märker du ifall det till största del är halt på vägen eller inte. Då finns det ingen anledning att köra 60-70km på 34:an. När man har flera hundra meter kö bakom sig så kanske man kör åt sidan i alla fall? Jag hade gjort det i alla fall eftersom jag hade tyckt att det varit så pinsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar