lördag 3 december 2011

Julmys

Igår spenderade jag kvällen tillsammans med mamma då våra respektive
var på julbord med deras herrloge. När klockan närmade sig midnatt så
var vi allihop redo att åka hem. Sen att R krävde McD på väg hem och
sedan somnade i bilen med maten uppdukad i knät är en annan historia.

Idag sov jag längre än honom och när vi väl kom igång båda två satte
vi igång med att fixa och dona hemma, i väldigt lungt tempo.
Vi har bl.a. hunnit med att tvätta, stryka juldukar och julgardiner.
Jag har juldukat i köket inför vårt adventsfika imorgon, R har satt
upp gardinstång och gardiner i vardagsrummet.

Sen upptäckte jag även att min fina avlånga bricka som jag haft till
adventsljusen fortfarande är borta. Var tvungen att kolla bland mina
mobilbilder från förra julen och se vad vi hade då. Vi var mitt i
flytten hit till huset och hade inneboende mitt bland kartongerna i
lägenheten och tydligen använde vi en vanlig plastbricka med fyra vita
blockljus på.

Detta år har jag inte hunnit tänka på adventsljus fören idag när vi nu
närmar oss andra advent. Letade och letade och till slut fick det bli
en rund silverbricka, den i mitten av bordet. Visar bild sen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar