torsdag 15 december 2011

Recap av veckan.

Åh vilken stressig vecka det varit. Men snart är det fredag, TGIF!

I måndags var jag på Espresso House och fikade med fina Dessi. Hon lyckades ta en bild på osminkade mig medan jag pratade i telefon med mamma. Usch, vad trött jag ser ut att vara! Och det har jag också varit hela veckan iofs.
Ikväll var jag på Claras och fikade tillsammans med ett härligt gäng blivande mammor. Skönt att få prata graviditet och bebis med någon/några som är i samma situation. Alltid kul att dessutom lära känna nya människor.
En ur gänget har redan fått sin bebbe. Hon var beräknad till februari, men fick visst havandeskapsförgiftning. :-( Och medan jag tänkte på henne nu ikväll passade jag på att höra av mig till en annan vän, som då informerade om att hennes vatten PRECIS hade gått. Hon är beräknad till 28 december.
Allt känns då lite mer påtagligt även för mig.

Nu medan jag ligger här med laptopen i knät sparkar vår lilla bebis för fullt. Igår hade jag extremt ont i ryggen när jag skulle sova. Jag lyckades i alla fall vända mig till mage (efter mycket stånk och suckande) så R kunde få massera lite, då sa bebisen till att den också finns här. Sparkade som bara den!
Det är så häftigt det här. Vår bebisen är pytteliten, väger endast ca 0,5kg och jag tycker min mage är jätteliten, men ändå sparkar den hela tiden och påminner om att den finns. Från det att jag kände första riktiga sparken så känns sparkarna även utanför magen och det är jättehäftigt att bara ligga ner och känna sparkarna mot handflatan. Inte lika skönt dock när bebisen sparkar mot kissblåsan. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar