torsdag 22 december 2011

En busy, men feelgood dag!

Den här blivande mamman rör sig inte i onödan ikväll.
Jag började dagen med en kortare sovmorgon. Klocka ringde kl 9, och efter en liten stund eftersom jag låg kvar, kom R och gosade ner sig en stund till. Han hade sovmorgon och även om vi varken åt frukost ihop eller umgicks egentligen överhuvudtaget så var det mysigt att vara hemma tillsammans en helt vanlig förmiddag.

Runt lunch åkte han till jobbet och då hade han hunnit slipa trappan för sista gången, jag hade hunnit städa halva övervåningen samt tvätta ett par maskiner.

Strax efter lunch åkte jag in till stan för att möta upp mamma. Vi åt lunch ihop och sedan tog vi en kort sväng på stan så jag fick använda upp mina ett år gamla presentkort. Jag hade ett på Makaroom, där fick det bli två påsar med lösté, mysté och citronpaj med maräng (Mmmmmmm!). Jag hade även ett på Chocolat, där fick det bli några jul-makarongs (som de kallade det. Heter det inte makaroon?) samt en hallon- och chokladmarmelad med chili. Där kom mamma med en bra idé, använda den till våfflor i mellandagarna.


För presentkortet på Uteliv fick det bli två par ull-strumpor. De är GULD värda!

När vi kände oss klara, kände sig även ryggen klar.
Hann bara hem för att vända. Anteckna en inköpslista och byta i tvättmaskinen, sen fick det bli en ordentlig tur på vårt lokala Ica. Det var rätt skönt att strosa där inne. Hängde jackan på vagnen, tog det lungt med inköpslistan som fanns antecknad i mobilen, samtalade lite med personalen (som i ett sådant här litet samhälle är mycket nyfikna). Resultatet blev att jag nu inhandlat ALL julmat och (förhoppningsvis) inte glömde något.

När jag var klar däremot, var jag verkligen KLAR.
Packa ner alla varor i vagnen, plocka upp dem på bandet och sedan ner i påsarna. Ryggen säger AJ! Behöver jag ens säga att R fick bära upp kassarna för trappan (vi bor i ett sutteräng-hus) och plocka in all mat...
Jag satte mig i soffan och där sitter jag fortfarande kvar. Pust!

Jag har dock tagit mig upp för att se hur det går för R. Han målar trappan med det första lagret färg, och titta (!!!!!) vad fint det blir! Han är så duktig, min man.

När vi köpte huset var trappan förberedd men detta är innan vi började slipa:

Efter slipning:

Ikväll:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar