fredag 9 januari 2015

Bostadsrätt, hyresrätt, bostadsrätt, villa, hyresrätt, radhus

När jag var 20år flyttade jag hemifrån "på riktigt". Då skaffade jag min första egna lägenhet och stod på helt egna ben. Då köpte jag mig en liten bostadsrättsetta och jag älskade den lägenheten! Där hann jag bo i mindre än ett år, sedan träffade jag R. Vi blev blixtförälskade och bestämde oss snabbt för att flytta ihop. Vi köpte en 3:a i samma stadsdel som där jag bodde och sista månaderna innan allt blev klart flyttade jag in hos honom i hans ungkarlslya.


Ungkarlslya minst sagt, men bra läge. Några minuters gångväg från city.

Vår 3:a renoverade vi nästan alla ytskikt på och vi trivdes toppen! Det som fick oss att sälja var dock omständigheter som inte vi kunde råda över. Detta gjorde oss ännu mer sugna på att köpa hus och efter att ha bott där ca 1,5år så gick flyttlasset igen till vårt första hus 30min från stan.

Helgen innan jul flyttade vi in i vårt hus och under tiden vi bodde i huset både gifte vi oss och fick Olivia. Vi renoverade en del ytskikt även här men efter att ha renoverat övre hallen och vårt sovrum fick vi helt plötsligt nog. Vi var trötta på att renovera och jag var trött på att ha ett äldre hus som krävde så mycket underhåll. Dessutom saknade vi båda stan när arbetsförhållandena förändrades. Så efter nästan exakt 3år gick flyttlasset igen.

Denna gång till en nyproducerad hyresrätt inne i stan med 15min promenad från city. Även här trivdes vi jättebra! Men vi visste att detta var ett tillfälligt boende eftersom att vi blivit vana vid att äga vårt boende. Så efter ca 8 månader gick flyttlasset igen, denna gång med mig som höggravid med John.

Idag bor vi i ett bostadsrättsradhus. Det finns rum åt oss alla och vi har en trädgård som är alldeles lagom. Vi får se hur länge vi blir kvar här men vi trivs mycket bra! Drömmen vore ett relativt nybyggt enplanshus med dubbelgarage. Gärna med fjärrstyrda garageportar, platt tomt, inga planteringar och robotgräsklippare. DÅ kommer jag vara nöjd. Jag har sett mitt drömhus, och det råkar ligga i samma stadsdel som vi bor i nu...
Foto: Länsförsäkringars fastighetsförmedling, Svensk Fastighetsförmedling och Fastighetsbyrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar