torsdag 1 januari 2015

Viktväktarna över jul och nyår

Jag gick in i det här med Viktväktarna och bestämde mig för att från början vara ärlig. Tycka vad man vill om att "outa" sin vikt då det är högst individuellt men så gör i alla fall jag.

Jag vägde in mig hos VV på 99,2kg efter att ha gjort av med 13,8kg sedan förlossningen av min son (ca 2mån och 1 v) och första veckans invägning visade 96,6kg. Sen kom julbakning och Johns dop i vägen och jag vägde in mig på 97,8kg veckan efter. Men det var helt ok för mig då det var ett medvetet val.
Sen skulle jag ha vägt in mig på julafton men missade det, utan vägde in mig på annandagen istället så det blev lite skevt, men vågen stod då på 100,3kg. Ett STORT no no. Men vid nästa invägning, igår på nyårsafton, stod vågen på 97,8kg. Så nu är vi på rätt köl igen.

Jag visste att jag igår inte skulle orka räkna nyårsmiddagens propoints så jag åt en frukost värd 5pp och åt en frukt till lunch. Det gjorde att jag hade mina resterande 45 dagliga propoints kvar samt mina 49 veckopoints kvar. Det nöjde jag mig med.



Idag har jag lyckats få i mig mina 2l vatten, vilket jag annars har extremt svårt för och jag har endast använt 27pp av mina 50pp. Det innebär att jag har 23pp kvar. Frågan är vad jag ska göra med dem? Ska jag använda upp dem som jag borde göra, eller ska jag tänka att jag säkert använde dem med igår? Ska fundera på den lite...

Nu är det i alla fall all in och 2015 är året då jag kommer tillbaka till mig själv. Det är det många som säger men jag tänker ge mig fanken på att jag lärt mig av mina misstag och nu vet hur jag ska gå tillväga. Som ett led i det tänker jag berätta i nästa inlägg berätta vad det är som driver mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar