söndag 4 januari 2015

Gravidbälte

Under min graviditet med John använde jag ett gravidbälte från Besafe. När jag körde bilen fäste jag den med en rem runt stolen och när jag satt i baksätet fästade jag det med krokar i bilens ISOfix-fästen. Det tar någon sekund längre att få på sig bältet så jag fuskade en del om jag bara skulle någon eller ett par km (dumt!), men skulle jag genom stan eller längre så tog jag alltid på mig det.

När jag var gravid med Olivia tyckte jag att det var onödigt så jag köpte aldrig någon men nu fick jag chansen att prova och jag skulle aldrig rekommendera någon att åka bil utan en sådan nu när jag själv väl provat det. Det borde vara lag på att använda ett gravidbälte!


Jag använder ju inte min längre som ni kanske förstår så om det är någon som skulle vilja prova så kan jag tänka mig att sälja min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar