måndag 30 januari 2012

Helgen med Prillan

I helgen tog mina favorittjejers pappa med sig Modena till Gbg och deras mamma hade planer, så Aprilia sov över hos oss i lördags. För första gången ensam och det gick hur bra som helst.
Här hemma kallas jag ibland för "Frallan" (på skoj), i helgen blev Aprilia helt plötsligt "Prillan". :-) Jag har inte hunnit lägga in bilderna från kameran men mobilbilderna ska jag i alla fall visa er.

När Aprilia kom var det kväll och hon var redo att sova direkt. Nästan... Jag frågade ifall hon skulle sova i vår säng i natt och ja, det skulle hon. Hon bäddade ner sig direkt faktiskt och så ville hon att vi skulle lägga oss bredvid och krypa ner under täcket tillsammans med henne. Det var viktigt vems kudde som var vems, och det hade hon gjort upp från början, för till R sa hon med arg ton "Iiiiiias kudde!" när han försökte lägga sig på "min". Vi visste inte ens att det var min, men aja. :-) 

Sen frågade vi ifall hon inte ville se Bolibompa och äta middag innan det var dags att sova på riktigt, 
och det ville hon ju såklart. Sitta så nära tvn som möjligt var viktigt.

Vi nattade henne vid halv åtta och gick ut, efter några minuter kom hon och ville ha en till napp samt sin snuttefilt och så nattade jag henne igen. Tog några minuter så kom hon ut igen och sa "ligga här". Jag hann nog bara ligga med henne 5-10 min så hade hon somnat och hon sov och sov och sov.

Under natten vaknade hon till flera ggr, verkade drömma en del mardrömmar men kröp närmare R för varje gång som hon vaknade. Vid ett tillfället la hon sig raklång åt "fel håll" så jag fick hennes fötter i ansiktet, det var inte lika mysigt. 
Men mysigt... DET var det. Det var otroligt mysigt att ha henne här. 

Jag hade räknat med, och förberett R på att hon antagligen skulle vakna vid kl 8, men när han och jag vaknade och kollade vad klockan var så var den 10, och Aprillis var inte alls redo att gå upp. Försökte fråga henne ifall hon ville ha frukost, men nä hon låg kvar och drog sig och medan jag och R låg kvar och pratade så somnade hon om ytterligare några minuter. :-)

Efter en lång och mysig frukost gick vi ut för att ta en promenad, men vi hann inte ens lämna trädgården så kom vi på att vi ju faktiskt införskaffade en pulka förra vintern. Så vi gick ner till sjön och åkte lite nedför backen där.

Det tyckte hon var en riktigt höjdare!

Jag fick massor bra kort med vår vanliga kamera, tror jag. Lägger upp dem imorgon. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar