söndag 1 januari 2012

Mitt 2011

Många bloggare har kring nyår sammanfattat sitt år. Jag hakar på jag också!

Vi började året hos Ahlbergs efter en nyårsfest där. Exakt en vecka senare firade vi min födelsedag här hemma i vårt, då, "nya" hus tillsammans med fina vänner.


Året fortsatte med go-cart cup tillsammans med Rs dåvarande arbetskamrater. 
Fast våra fina vänner hoppade in och körde just denna dagen.

Det första "vi" gjorde i huset var att ta tag i garaget. Det var uppdelat i två förråd/hobbyrum, 
så R började med att riva väggen därimellan.

Mina föräldrar kom över en eftermiddag med mammas vän som är expert på trädgårdar och där fick vi massor bra tips på vad vi kan tänka på, och vad det var vi faktiskt hade i trädgården.

Ferial drog med mig till London för att bl.a. köpa löshår till hennes salong.
Hon skulle också passa på att handla sin tärnklänning.

Det slutade med att hon både hittade tärnklänningen och jag en ny brudklänning.
Jag som redan hade en hemma i garderoben. :-)


Jag tillbringade många underbara timmar med mina favoriter i Brokind.

Vi var på Riksting med Rs herrloge på Konsert & Kongress. 

Vi besökte ett blåsigt Mantorp Park för att se STCC. 
På grund av den ISKALLA blåsten så blev vi dock inte långvariga.

Nästa projekt i huset var att börja riva tapet i trappan och hela den nedre hallen.

Tillsammans med jobbet sprang/gick jag Blodomloppet för andra gången.

Vi hade flera underbara dagar tillsammans med mina älsklingar, 
vid detta tillfälle invigde de vår plaskpool.

Renoveringen av hallen/trappan fortsatte med en alldeles för långvarig och krånglig lösning för trappan. Det var väldigt svårt att ta sig till jobbet de dagar man var lite "uppklädd". 

I samband med detta valde R att börja riva taket i hallen på övervåningen, 
inför tapetseringen av trappan.

Midsommar i Edsberga hann vi också med. 
Hur mycket R minns av kvällen kan man undra. :-) 

Vi upptäckte serien "Game of Thrones" och blev hooked!

Några besök på Smultronstället i Söderköping blev det.

Jag fick vara med om min underbara möhippa och samma dag blev R "svensexad".

Från möhippe-fotograferingen i Trädgårdsföreningen.

Inflyttningsfest hann vi med i Juli, trädgården var full med folk och det var jättehärligt!

Mycket bröllopsplanering blev det under första halvan av året!

För första gången provade jag nagelförlängning, lagom till bröllopet. 
Jag var så nöjd att jag gjorde om det två gånger till.

I början av augusti blev vi man och hustru!

Helgen innan bröllopsresan hade vi en hel dags mys med vänner, och flickorna 
hade riktigt roligt nere vid badet med sina två favoriter, Johan och R.

16-31 Augusti var vi på bröllopsresa i Thailand. 
Jag mådde inget vidare alls, jag trodde jag var magsjuk till en början.

Men där upptäckte vi miraklet!

Ett par månader efter att testet visade positivt i Thailand bestämde vi oss för att byta bil. 

Clion och Rs lekbil fick ge plats åt den större kombin.

Renoveringen av hallen fortsatte, nu med målning.

PRECIS innan vintern kom bytte vi fönster för att ladda upp inför en kylig vinter, 
som än så länge inte kommit.

Uppbunkringen inför bebis startade. Detta var resultatet efter Barnmässan i Linköping.

Det fortsatte sedan med en tripp till Ullared, där det fanns massor bra grejer.

Nu står skötbordet så fint i gäst/bebis-rummet och väntar på att få användas.

Magen tog fart. I november kunde denna lilla kulan skådas och över jul sa det pang.

Vi får väl se ifall vi kan rama in vårt första år som gifta med ett dop på första bröllopsdagen. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar