onsdag 4 januari 2012

Produktiv dag

Idag känner jag mig duktig!
På jobbet har jag skrivit mall efter mall, med instruktioner till saker som bara jag gör för att de andra ska ha lättare att veta vad som ska göras när jag gått hem för att ta hand om min bebis.

Efter jobbet kom R och plockade upp mig för att åka till barnmorskan. Väl där blev det både stick i fingret och blodprov (AJ!). Jag hatar att bli stucken, men nu vet jag att stick i fingret ändå är mycket mer ok än blodprov. Men det är väl bara att bita ihop för det blir ju bara värre och värre framöver.
Jag fick väga mig, lämna urinprov, hon mätte magen m.m.
Allt var så bra så... Blodsocker, järnvärde, SF-mått, vikten...
Alla säger att jag hakat upp mig så mycket på det här med vikten. Samtidigt säger alla att jag inte behöver oroa mig. Oroa mig gör jag inte, men jag vill ha kontroll. Jag vill inte gå upp onödigt många kilon och sen inte klara av förlossningen lika bra som jag kanske annars hade gjort, jag vill att allt ska gå så lätt som möjligt. Ju fler extrakilon jag drar på mig desto svårare blir allt. Jag är helt redo att gå upp de där rekommenderade 12-13kg, men sen... Min bebis ska ha en så pigg mamma som möjligt.

Efter besöket hos barnmorskan åkte vi och köpte 18-års present till min lillasyster som fyller år dagen efter mig, dvs nu på söndag. Och på väg därifrån stannade vi hos Elliz&Remne för att hämta upp de fina bebiskläderna som Elliz sytt. De var SÅ fina! Ska fota dem när jag får tillfälle sen. :-)
Hann till och med säga hej till Modena, Aprilia och Marcus på väg hem. Barnen var jätteglada att se oss och var på sitt allra bästa humör, där kan man snacka om att jag tankade energi. Vad jag älskar de där små tjejerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar