lördag 7 januari 2012

Konstiga graviddrömmar

Inatt drömde jag att vår bebis hade kommit. Det var en brunögd HAN, och han var jättefin! Vi hade en grön Bugaboo (våran är en helt annan färg egentligen) och jag skulle ta med honom ut för första gången. Av någon anledning var vi på Skopunkten ute på Tornby och Ferial var med mig.

Nu minns jag inte riktigt alla detaljer, ens huvud är ju uppbyggt så, men jag var i alla fall väldigt orolig i drömmen. Jag fipplade med vagnens funktioner och när han behövde byta blöja visste jag inte hur jag skulle få till det, vart skulle jag lägga honom?
Ferial var ett stort stöd, och helt klockrent bara "här har du en handduk, lägg ner den på golvet och bara byt". Shupp shupp, så var det klart, och då vaknade jag av att min kära man väckte mig med frukost på sängen och någon rad ur "Ja må hon leva...".


1 kommentar:

  1. Haha. Gumman ja sjuka drömmar kommer du att ha :)
    Men jag är klad att jag kan va med dig i dem o hjälpa dig ;)
    Kram Ferial

    SvaraRadera