söndag 1 januari 2012

Julhelgen

Bättre sent än aldrig men så här såg julafton ut hemma hos oss i år. 
Nästa år har vi en liten bebbe här hemma. :-)

Kvällen före julafton satt vi uppe med min svåger och hans flickor och spelade Bingolotto. Stora tjejen blev så trött (men ville ju inte lägga sig) att hon somnade på vår fatboy-säck.


 När det väl var julafton gick allt i en rasande fart. Jag hade ont i ryggen och kände mig trött. 
Jag hade förberett allt, varit och handlat, städat huset, fixat i princip alla julklappar så jag kände 
att jag kunde ta det lugnt utan dålig samvete. Det var Rs tur att ta över.




På kvällen när bara "nattgästerna" var kvar blev det Monopol, den nya varianten som R fick i julklapp. Där finns inga pengar, man får varsitt kreditkort. Jätteroligt, men man ska nog inte låta barn spela det, KAN ge en skev verklighetsuppfattning. :-)

Även på juldagen när Ahlbergs och Emil kom förbi, blev det till slut Monopol. Alla fick "surrender" till Emil som sopade oss av mattan allihop, på rekordtid! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar